Kiedy myślimy o nauce, często przychodzą nam do głowy obrazy sal lekcyjnych i książek. Ale co z sytuacją, gdy nie jesteś w stanie chodzić do szkoły? Co się wtedy dzieje? Szkolnictwo specjalne to gałąź edukacji, która koncentruje się na uczniach o specjalnych potrzebach. Nauka w szkołach specjalnych jest zorganizowana inaczej niż w tradycyjnej szkole, ponieważ okoliczności są inne. Istnieją inne wyzwania i możliwości, do których trzeba podejść inaczej. W tym artykule wymieniono kilka uderzających różnic między tym, jak nauka przebiega w szkole, a jak w szkole specjalnej.
Nauka jest bardziej zindywidualizowana
Uczniowie szkół specjalnych mogą być bardziej wymagający, ale to nie znaczy, że są mniej zdolni. Każda osoba jest inna i ma swoje mocne i słabe strony. W zwykłej szkole od uczniów o specjalnych potrzebach często oczekuje się, że będą pasować do określonej formy, a to nie zawsze jest właściwe. W szkole specjalnej nauczyciele mogą być bardziej elastyczni w sposobie nauczania i programie nauczania. Nauczyciele mogą być bardziej otwarci na odkrywanie indywidualnych sposobów, w jaki każdy uczeń uczy się najlepiej.
Może być więcej czasu na sztukę i muzykę
Zwykła szkoła ma ustalony program nauczania, który obejmuje kilka różnych przedmiotów. W ciągu dnia jest tylko tyle czasu i jest wiele do omówienia. W szkole specjalnej jest więcej okazji do zgłębiania tematów, które w normalnej szkole nie są tak popularne. Więcej czasu można poświęcić na przedmioty takie jak sztuka i muzyka, aby wzbogacić życie uczniów. Kiedy dziecko czuje, że może wyrazić siebie w sposób kreatywny, jest to jeden z najcenniejszych darów, jakie może otrzymać. Jest to sposób dla dzieci, aby połączyć swoje uczucia, myśli i doświadczenia w sposób twórczy i artystyczny.
Sztuka i muzyka to doskonałe przedmioty, które dają dzieciom możliwość pracy ręcznej, odkrywania swoich emocji i tworzenia czegoś za pomocą umysłu. Przedmioty te dają uczniom ogromną różnorodność możliwości eksploracji, rozwoju i kreatywności.
Nauczyciele muszą skupić się na zachowaniu, jak również na nauce
Kiedy uczniowie są w szkole specjalnej lub programie, mogą nie być tam z powodów akademickich. Niektórzy uczniowie mogą mieć po prostu inne specjalne potrzeby. Na przykład, uczeń może mieć problemy ze zdrowiem psychicznym lub zachowaniem, które uniemożliwiają mu przebywanie w zwykłej szkole. Uczniowie z pewnymi specjalnymi potrzebami mogą mieć wiele trudnych zachowań, które muszą być zarządzane przez personel szkoły. Jest to duże wyzwanie dla pracowników szkoły specjalnej, aby zarządzać zachowaniami, a jednocześnie uczyć uczniów. To może być również trudne dla nauczyciela, aby skupić się na nauce, gdy są one przerywane przez zachowania.
Dlatego tak ważne jest, aby osoby pracujące w szkołach specjalnych przeszły szkolenie z zakresu pozytywnego wspierania zachowań. Jest to możliwe dla nauczycieli, aby wziąć mniej akademickie podejście do ich nauczania w celu zarządzania uczniów trudnych zachowań.
Rola nauczycieli w szkole specjalnej
Szkoła specjalna ma być miejscem, gdzie uczniowie mogą się uczyć w bezpiecznym środowisku. Rola nauczyciela w szkole specjalnej nie jest taka sama jak w szkole zwykłej. W szkole specjalnej, nauczyciele mogą pełnić rolę instruktora zajęć, specjalisty od zachowań, a czasem lekarza. Mogą również mieć szkolenie w jaki sposób radzić sobie z trudnym zachowaniem.
Nauka polega bardziej na odkrywaniu umiejętności i zdolności
W szkole specjalnej uczniowie znajdują się tam z powodu swojej niepełnosprawności. Może to być niepełnosprawność fizyczna lub niezdolność do nauki w normalnym środowisku szkolnym z jakiegoś innego powodu. W takich przypadkach uczniowie mogą być tam po to by odkrywać swoje umiejętności i zdolności. Różni się to od uczniów uczęszczających do normalnej szkoły, którzy już posiadają potrzebne im umiejętności i zdolności. Uczniowie w szkole specjalnej dopiero odkrywają, do czego są zdolni. Może to być bardzo ekscytujący proces.
20-07-22
Autor postu: SimpleUser